vrijdag 1 januari 2010

Goede voornemens....

Gisteren las ik in de krant wat ik eigenlijk al wist. René Diekstra beweerde dat er in  meer dan 80% van de gevallen niets terecht komt van de voorgenomen goede voornemens. Maar dat het desondanks toch wel nuttig is om die voornemens te maken, omdat dat alleen al je zelf een goed gevoel geeft. Ik heb ze niet gemaakt, maar denk de afgelopen dagen toch al een paar keer na over wat ik dit jaar anders zou willen. En dan anders zou moeten doen. Want ja, ik weet het, als je blijft doen wat je deed blijf je krijgen wat je kreeg. Goede voornemens maken begint uit ontevredenheid over wat je tot nu toe krijgt. Of met verlangen naar iets mooiers, beters, groters, gezonder.....Verlangen naar motiveert mij meer dan loslaten van.


Afgelopen week zag ik ook een paar bekende Nederlanders in het programma 5 jaar later. Kijkend en pratend of uitgekomen was wat ze 5 jaar eerder dachten wat stond te gebeuren. Ook Femke zag ik. Hoewel 5 jaar ouder wel mooier geworden in de tijd. Vind ik. Zelf vond ze van niet. Ze had er ook nog steeds problemen mee als anderen haar niet aardig vinden. Ik vind haar mooier dan toen én inmiddels ook iets aardiger. Dat komt waarschijnlijk, omdat ze vertelde er een hekel aan te hebben als anderen haar niet zo aardig vinden.

Iets aardiger dus, maar nog steeds niet aardig en leuk genoeg om haar als voorbeeld te stellen voor alle vrouwen in de wereld. Dat vind ik namelijk een belediging voor alle vrouwen die ik wel heel aardig en veel leuker vind. Misschien moet ik me wel voornemen om Femke nog iets aardiger te gaan vinden.......

Gelukkig nieuwjaar en succes met alle goede voorgenomen dingen je jezelf hebt beloofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten