woensdag 9 december 2009

wijninkoper Het Gouden Glaasje

Vandaag kwam voor de tweede keer onze speciale wijninkoper Ron Roos de door hem zelf geteste, voorgeproefde en goed bevonden wijn afleveren. Dat voorproeven doet hij samen met zijn vrouw (die mij spontaan zei dat ze mijn blog volgde, hoera!) en ik kan u verzekeren dat ze daar beiden van genieten (van dat proeven dus). Ron is een liefhebber. En uit liefde voor de wijn koopt hij dan ook af en toe een doosje voor ons. Alleen die wijn die het predikaat excellent van Ron krijgt.

Zelf ben ik een bierdrinker. Merkvast. Meegekregen van huis uit. Thuis werd er Amstel getapt. In de stamkroeg in Wognum van oma Stam tapte men vroeger Amstel en tapt men nog steeds Amstel. Dus ik drink voornamelijk ook Amstel. Geen wijndrinker dus.

Maar als onze wijninkoper vaker komt dan ben ik bang dat ook ik meer liefde voor wijn zal krijgen. Want alleen de manier al waarop Ron over wijn kan praten, waarbij nog net niet het speeksel langs zijn mondhoeken over zijn kin sijpelt, doet je verlangen naar een eerste slokje. Het ritueel kennen we inmiddels ook al. Geleerd in Stellenbosch, Zuid Afrika. De wijn wakker maken, het aroma tot je nemen, even rond draaien in de mond.......

Ron, we zullen er van genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten