zaterdag 12 december 2009

Buurtborrel

Al bijna mijn hele leven woon ik aan de Oude Hoornseweg. In Wognum. Vlakbij wat vroeger de Buurt heette. Daar waar nu nog steeds het STAM café staat. Buurvrouw Wil, wonend in dat leuke huis met trapgevel, introduceerde na de zomer het begrip "buurtborrel". Eens in de twee weken vrijblijvend op vrijdagmiddag effe buurten in het Stamcafé met andere buren van de Oude hoornseweg. De straat is vernieuwd met moderne parkeerhavens en lantaarnpalen. De contacten met de buurtbewoners worden op deze manier ook vernieuwd. Prima initiatief en voor mijn een legale manier om weer eens in de kroeg te komen. Gisteren mocht ik aansluitend invallen bij het WK. Geen wereldkampioenschap, maar het Wognums Kampioenschap Driebanden. De eerste partij sinds 10 (?) jaar ging uitstekend, want ik maakte mijn 13 carmaboles in 20 beurten. De tweede partij ging helaas verloren. De schuld daarvan geef ik aan de buurtborrel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten