maandag 24 mei 2010

Hap en Stap

Voor mijn vijftigste verjaardag kreeg ik van mijn WC cabaret vrienden en vriendinnen een Hap en Stap dag. Op een mooie pinksterdag (waar heb ik dat meer gehoord?) op de fiets richting Wadway om bij John te genieten van een heerlijk aperitief om daarmee op voorhand de spijsvertering en de speekselaanmaak te stimuleren. Tijdens dat kleine fietstochtje prees ik me in stilte al gelukkig om deel uit te maken van zo'n club mensen.

Het stimuleren van de spijsvertering lukte geweldig, want het met hulp van Peter gemaakte rode drankje smaakte voortreffelijk. Koud biertje er achter aan en op de fiets richting Jacqueline. Naar eigen recept gemaakte pastei met kippenragout vroeg om een rapportcijfer. Door strategisch te stemmen kwam dit gerecht niet hoger van een vier bij een enkeling, waar een cijfer richting de tien op zijn plaats was geweest.

In de verwachting dat we nu het volgende voorgerecht koud ging verorberen bij de caravan van Klaas en Marjolein op de nudistencamping te Midwoud moesten we toch gewoon naar de Schoutsplaats. Wil haalde opgelucht adem, maar ik had het toch wel willen meemaken. Of het, temidden van geheel nakende mensen te dineren, de smaak ten goede zou komen zullen we nu nooit weten.
Omdat Marjolein 13 zo'n rot getal vindt had ze maar een stoel en een bord minder neergezet. Het stoelendans effect bleef uit en voor iedereen was er meer dan genoeg.

Op naar de keurslager. Daar mocht ik op de k(l)eurig versierde WC pot plaats nemen. Dick verraste met een heerlijke Italiaanse lasagne. Hopelijk toch wel met Hollands gehakt. Verschillende soorten wijn en bier werden uit de bijzonder grote Kokking Fridge getoverd toen het al weer tijd was voor de volgende halte. Het grand dessert werd opgediend bij Dick en Marije. Zelfgemaakte bokkenpotentaart en verschillende soorten kaas werden onder begeleiding van een overheerlijke dessert wijn (of voor de liefhebbers een witte port) richting slokdarm gedirigeerd. Ondertussen werd een soort van huisband geformeerd met Hellen op blokfluit, Marije op de piano en Dick K. met een rammelaar.

De laatste stop was bij Wil en Hellen. Koffie met bonbons. Hoewel geen bonbons van de wereldberoemde bonbon maker Martinez met als eigenaar Martin Stam, deze waren ook niet te versmaden. Een goed glas Calvados als digestief om de bij John een eeuwigheid terug gestimuleerde spijsvertering verder te bevorderen en daarna was het gewoon weer tijd voor een koud biertje.
Hap en Stap krijgen van zo'n geweldige groep mensen was helemaal top en waarschijnlijk hoe God het bedoeld heeft ;)

Super bedankt!

klik hier voor de foto's

ps1: krijg ik alle recepten per mail?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten