zaterdag 24 april 2010

afscheid nemen bestaat niet....

Donderdag 15 april zaten we nog samen op een terras in de Jordaan. We dronken geen ranja. Een week daarna namen we min of meer officieel afscheid van haar. Sabine, onze teamleider de laatste anderhalf jaar. In de Jordaan hebben we ook nog leren zingen. Amsterdams terras, zingen, ranja.....Dus bij het afscheid zongen we onze versie van Sophietje.

Maar binnen de Rabobank neem je nooit echt afscheid. Je komt elkaar altijd weer ergens tegen en dat zal Sabine ook zo zijn. Want die wil je ook graag weer tegenkomen. Mijn/ons werk is tegenwoordig om de lean filosofie over de bühne te krijgen. Daar hoort ook lean leiderschap bij. Over wat dat dan wel is kan je nog een hele boom opzetten. Laatst las ik ergens de vijf lean leiderschap kernpunten.

Schep vertrouwen, houd focus, breng energie, blijf jezelf verwonderen en doe dat met een rechte rug. De laatste twee stonden vet gedrukt. Volgens mij krijgen ze in Haarlem een lean leider. Zeker geen iene miene ;)

Sabiene, nogmaal bedankt voor de samenwerking!

Voor de liefhebbers, hieronder de tekst van het lied:




Ik werkte samen met Sabine, is iene miene
ze staat altijd voor ons klaar
een mooie eigenschap van haar
niet alleen, maar met elkaar

Maar die iene mien Sabine
Wil meer verdienen
Dus ze gaat nu heel snel weg
das een dikke, vette pech
dik vette pech

ik zag Sabine inspireren
als mijn chef
freedom within a frame en
dan met lef
maakt niet uit op welke bank ik was
ze maakte het nooit klef

en de kleinste van de kleinste
is Sabien
met processen heeft ze alles
al gezien
want een meisje als Sabientje
is een echte iene mien

Sabien is een kameraadje,
gewoon ’n maatje
’t is een vrouwtje met een doel
en dat doet ze met gevoel
met veel gevoel

intermezzo

ik zag Sabine inspireren
als mijn chef
freedom within a frame en
dan met lef
maakt niet uit op welke bank ik was
ze maakte het nooit klef
en de kleinste van de kleinste
is Sabien
met processen heeft ze alles al gezien
want een meisje als Sabientje
is een echte iene mien

Sabien is een kameraadje,
gewoon ’n maatje
’t is een vrouwtje met een doel
en dat doet ze met gevoel
met veel gevoel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten