dinsdag 23 maart 2010

windows en google

Als je niet beter weet zijn deze twee IT giganten familie van elkaar. In werkelijkheid natuurlijk grote concurrenten. Mijn hele leven al werk ik met Windows Explorer als internet browser. Nou ja, hele leven. Van het moment dat ik de PC ontdekte en volgens mij was dat in 1985. In het begin nog wel eens wat andere browsers geprobeerd, maar die bestaan nu volgens mij niet eens meer. Ik weet in ieder geval de naam niet meer. Mijn dochter werkt op een Mac. Dus ook met Safari. Nooooooooooooit storing en vastlopers. Om jaloers op te worden. Likkebaardend loop ik altijd even een Apple store binnen en met het figuurlijke kwijl druipend over mijn kin loop ik weer naar buiten. Begeren is mooier als het hebben zei mijn vader al.

De afgelopen weken (volgens Truus maanden) loopt Explorer om de haverklap vast. Versie 8.0. Een zoektocht hoe dat programma ten lange leste dan maar te de-installeren leverde niets op. Vanavond komt er een einde aan mijn relatie met Explorer. Sinds 25 jaar bestond deze. Ik ben er klaar mee. Overgestapt op Google Chrome en de eerste kennismaking is zeer plezierig. Snel en stabiel. Misschien wel voor de volgende 25 jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten