zaterdag 13 maart 2010

Bos op zoek naar een job

De verkiezingen zijn gisteren beslist. Nota bene door iemand die een week daar voor nog zei premier te willen worden. Door zijn besluit om niet alleen op zondag het vlees te snijden en op zoek te gaan naar een nieuwe job werd Job bereid gevonden. Ik ben geen PvdA stemmer, maar heb wel vertrouwen in Job. En volgens de peilingen zijn dat er velen met mij. Gisteren werd bekend dat 52% in Job onze nieuwe premier ziet. Op gepaste afstand volgen Balkenende en Wilders met 17 en 15 procent.

Ik hoorde de speech van Cohen op Radio 1 en ik geloof die man. Hij las de tekst op van schrift, waar het was terecht gekomen via vast één of andere spindoctor, maar vanuit zijn hart. Ik twijfel trouwens over die spinner. Daar klonk het te echt voor.

Geen woord over het overlijden van Hans van Mierlo. Niet vanuit de mond van Bos en niet vanuit de mond van Job. Zijn eerste fout. Het viel me op. Net als Jan Mulder die dat veel mooier kan zeggen dan ik.

Maar de klasse van Job Cohen is dat hij als eerste 's avonds als gast aan tafel bij Pauw en Witteman zich daarvoor excuseerde. Niet gewoon sorry. "ik kon me wel voor mijn kop slaan", zei Job. En ik geloofde hem weer. Job heeft een nieuwe job. Bos is er nog één aan het zoeken met voldoende pappadagen om thee te drinken met zijn kinderen. En wij hebben een nieuwe premier.

ps: de peilingen van deze week voor het nieuws dat Bos opstapte via deze link, ik ben nu al nieuwsgierig naar volgende week

1 opmerking:

  1. Job moet van Wouter geleerd hebben hoe een kopje thee te nuttigen.Niet tijdens de Papadagen, nee dat heeft hij namelijk gedaan met zijn Marokkaanse stadsgenoten. Niet dat het bijdroeg tot het oplossen van de ontstane problemen, verre van.
    Job heeft ook geen verstand van financiën.
    Als men hem als eindverantwoordelijke vraagt hoe dat nu met het budget van de Noord-Zuid lijn zit dan eh......... heeft hij zich daar eigenlijk nooit mee bemoeid.
    Job heeft eigenlijk maar één ding bereikt en dat is dat Amsterdam één bleef (???) na de moord op van Gogh. Hoezo de pers in Nederland is links ?

    Die man heeft nog NIETS gepresteerd of gedaan , alleen de vaderfiguur uitgehangen en wordt al als geloofwaardig en premier betiteld.
    Wie zijn er in dit land gek ?

    BeantwoordenVerwijderen